1
1
1
1
1
karcher

Üzletünk: 8200 Veszprém, Almádi út 6. 

Telefonos információ: +36 20 268 1515

ugyfelszolgalat(kukac)karcheraruhaz.hu

Karcheráruház

Rendelési információk, Általános Szerződési Feltételek

Szolgáltató adatai

Szolgáltató neve: ARUHAZ.HU Bt.
Szolgáltató székhelye: 8200 Veszprém, Almádi út 6.
Szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info (kukac) karcheraruhaz.hu
Adószám: 21799413-2-19
Cégjegyzékszám: 19-06-507294
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Veszprém Megyei Cégbíróság
Telefonszám: +36 20 268 1515
Szerződés nyelve: magyar

Üzletszabályzat

Örömmel üdvözöljük az ARUHAZ.HU Bt. vásárlói között. Kérjük mielőtt a megrendelését elküldené, az alábbiakat szíveskedjen alaposan átolvasni!

Adatvédelmi nyilatkozat

A Vásárlók adatait kizárólag saját szerződéseink, számlázásunk és könyvelésünk dokumentálására használjuk. A Vásárlói adatok a szállítás és kézbesítés idejére átadásra kerülnek a szállító cégeknek (Express One). A szállító vállalatok szerződésben nyilatkoznak az adatok bizalmas kezeléséről. Az adatok kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járnak el. Adatait írásos vagy e-mail-ben történő kérésre bemutatjuk, módosítjuk vagy töröljük (kivételt képeznek azok a számla adatok - a számlák tőpéldányai -, melyeknek megőrzésére a Számviteli Törvény Kötelez).

Adatfeldolgozó: Szállító
Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje a házhozszállítás lebonyolítása.
Az adatfeldolgozás jogalapja: A Felhasználó hozzájárulása, 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)

Adatfeldolgozó: Online fizetési szolgáltató
A kezelt adatok köre: számlázási név, számlázási cím, e-mail cím. Az adatkezelés célja az online vásárlás lebonyolítása, a tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring (visszaélések ellenőrzése). Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: az online fizetés lebonyolítása.
Az adatfeldolgozás jogalapja: Érintett hozzájárulása, 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), 2001. évi CVIII. törvény (Eker. tv.)

Adatfeldolgozó: Tárhely szolgáltató
Az adatkezelés célja a weboldal elérhetővé tétele, megfelelő működtetése. Az adatkezelés időtartama a regisztráció törléséig tart.
Az adatfeldolgozás jogalapja: Érintett hozzájárulása, 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), 2001. évi CVIII. törvény (Eker. tv.)

Adatfeldolgozó: Könyvelő
A kezelt adatok köre: számviteli, adózási, számlázással, munkaüggyel kapcsolatos adatok. Az adatkezelés célja: könyvelési, munkaügyi feladatok ellátása, cég működésének jogszerű biztosítása. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: törvényben előírt megőrzési határidő, valamint az érintett kérésére.
Az adatfeldolgozás jogalapja: Érintett hozzájárulása, 2000. évi C. törvény a számvitelről, 2012. I. törvény

Részletes adatvédelmi információk

Szavatosság, elállás

A tájékoztatás célja

8. § A tájékoztatásnak alkalmasnak kell lennie arra, hogy a fogyasztó rendelkezzen
A teljes törvény szövege

a) az áru- és szolgáltatás választás megkönnyítéséhez, továbbá az áru és a szolgáltatás használatához, az áru fenntartásához 
szükséges megfelelő ismeretekkel az áru és a szolgáltatás alapvető tulajdonságairól, jellegzetességeiről, az áru és a szolgáltatás minőségéről, áráról, díjáról, valamint az áru használatára vonatkozó utasításokról és használatával járó veszélyekről,

b) a jogai érvényesítéséhez szükséges alapvető ismeretekkel.

Igyekezni fogunk az alábbiakban megfelelni ezeknek a pontoknak, és a mellékletben elérhetővé tesszük az önök számára az ide vonatkozó jogszabályokat, melyeken keresztül megvalósul a jogaik érvényesítéséhez szükséges alapvető ismeretekről szóló tájékoztatás.

Szavatosság

Szavatosság: Az eladónak (szerződésbeli vagy törvényes) felelőssége az eladott tárgy természeti vagy jogi szempontból hibátlan voltáért. (Magyar értelmező kéziszótár)

Szavatossági idő: Ameddig a szavatosság érvényes. Termékeinknél egyedileg és a gyártás idejétől függően is változó. ami a dobozon, vagy a csomagoláson olvasható, de nem kevesebb mint 3 hónap a szállítás időpontjától.

Mit is jelent ez?

Szavatossággal arra vállalunk felelősséget, hogy az eladáskor hibátlan terméket kapott tőlünk, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak később fog kiderülni és az ismertetett tulajdonságait a szavatossági időn belül megtartja.

Reklamációval kapcsolatban felhívhat minket a kapcsolat oldalon található ügyfélszolgálati telefonszámon, vagy jelezheti problémáját a megadott e-mail címen, vagy címünkre elküldött postai levélben.

Az érdekérvényesítésben segíthet a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (www.fvf.hu) illetve az Országos Fogyasztóvédelmi Felügyelet (www.ofe.hu)

Cégünk az 1959. évi IV. törvény A szavatosságra és a jótállásra vonatkozó szabályai alapján jár el:

Jogérvényesítés

Amennyiben a fogyasztási cikk minősége nem megfelelő, úgy Ön a szavatossági illetőleg jótállási szabályok alapján érvényesítheti igényét. A szavatosság szabályait a Ptk. 1959. évi IV. törvény 305-311/A §-a, tartalmazza. Igyekszünk ennek lehetőségeiről az alábbiakban a legkorrektebbül tájékoztatni Önt.

A forgalmazó megkeresése, a panasz rögzítése

Amennyiben a vásárlást követően a termékünkre a terméken feltüntetett szavatossági idő még nem telt le, de a termék minőségileg nem megfelelő, keressen meg minket bármelyik elérhetőségünkön, vagy személyesen székhelyünkön a panaszával.

Továbbá a jogszabály értelmében lehetősége van a arra is, hogy választása alapján, a jótállási jegyen feltüntetett szakszervizt keresi meg jótállási igényeinek érvényesítése végett.

A kifogás érvényesítéséhez szükséges az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat (számla, blokk), és maga a termék is. Postai csomagként feladja címünkre a visszaküldeni szánt terméket a vásárlási számla másolatával, vagy behozza személyesen:

ARUHAZ.HU Bt. 8200 Veszprém, Almádi út 6.

Kérjük a csomagot ne értéknyilvánítással adja fel, NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni. Amennyiben telefonon történt egyeztetés során a vásárlást be tudjuk azonosítani, akkor elég a terméket bizonylat, számla, blokk nélkül elküldeni részünkre.

Nem kérhetjük azonban, hogy a rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket hozza vissza. Ezeket az üzemeltetés helyén kell megjavítanunk.

A fogyasztói kifogásáról jegyzőkönyvet veszünk fel, amelynek tartalmazni a kell:

1. a fogyasztó nevét, címét,
2. a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
3. a vásárlás időpontját,
4. a hiba bejelentésének időpontját,
5. a hiba leírását,
6. a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
7. a kifogás rendezésének módját (ha ez eltér a fogyasztó igényétől, ezt meg is kell indokolni).

Önnek meg kell kapnia a jegyzőkönyv másolatát, mert egyrészt ezen ellenőrizheti a panasz felvételét, másrészt könnyebb a kifogás bejelentésének igazolása.
Ha a - jogszabályi kötelezettségének ellenére - nem akarnánk jegyzőkönyvet felvenni, a vásárlók könyvébe tehet bejegyzést, és ezzel a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez fordulhat.

Amennyiben nem tudnánk az igényének teljesíthetőségéről nyilatkozni, a jogszabály alapján három munkanapon belül kötelesek vagyunk értesíteni, álláspontunkról értesíteni. 

Kellékszavatossággal kapcsolatos szabályok

Ptk. 6:168. § - 6:170. §

A Vásárló az ARUHAZ.HU Bt. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv  és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szabályai szerint.

A Vásárló – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.)

Vásárló a vállalkozással (ARUHAZ.HU Bt.) szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az ARUHAZ.HU Bt. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatossággal kapcsolatos szabályok (Ptk. 6:171. § - 6:178. §)

Ingó dolog (termék) hibája esetén Vásárló – választása szerint – jelen pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági (pont megjelölése) igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Elállással kapcsolatos szabályok (releváns Ptk.-s szakasz számok megjelölése)

A fogyasztónak minősülő Vásárlónak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Kormányrendelet) foglaltak alapján a termék átvételétől számított 14 napon belül lehetősége van a szerződéstől elállni az alábbiakban rögzítettek szerint.

Kormányrendelet alapján a Vásárlót (ha fogyasztónak minősül) elállási jog (a termék visszaküldésének joga) illeti meg. A Vásárló ezt a jogot néhány kivételtől eltekintve minden esetben, indokolás nélkül gyakorolhatja.

Az elállási jog az Eladóval szemben illeti meg a fogyasztónak minősülő Vásárlót, azaz azzal szemben, akitől a terméket vásárolta.

A Fogyasztó elállási jogát a Kormányrendeletben található nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, azaz annak az Eladó részére e-mail útján vagy postai úton történő megküldésével gyakorolhatja. A nyilatkozatból egyértelműen ki kell tűnnie a Fogyasztó elállási szándékának. Az ARUHAZ.HU Bt. biztosít lehetőséget a Fogyasztó számára az elállási nyilatkozat megtételére a ………… űrlap formájában. Ebben az esetben az Eladó a nyilatkozat megérkezését e-mail-ben visszaigazolja.

Az elállási jog gyakorlásának feltételei, részletszabályai az alábbi linken érhetők el: ………………………………………………….

Az ARUHAZ.HU Bt. a Vásárlói számára a Weboldalon megvásárolt, ARUHAZ.HU Bt. által forgalmazott Termékek vonatkozásában azok átvételétől számított 30 napon belül termék-visszaküldési lehetőséget biztosít a Weboldalon található feltételek szerint.

A Szerződéstől való elállás joga, illetve a termék-visszaküldés nem gyakorolható az alábbi esetekben:

1. a Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a Szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha az Eladó a teljesítést a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Vásárló tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

2. olyan Termék/Szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Eladó által nem befolyásolható ingadozásától függ;

3. olyan nem előre gyártott Termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;

4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Termék tekintetében;

5. olyan zárt csomagolású Termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

6. olyan Termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más Termékkel;

7. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Vásárló a csomagolást felbontotta;

8. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

9. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha az Eladó a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Vásárló e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.

10. az ARUHAZ.HU Bt. oldalának releváns felületén meghatározott egyéb Termékek/esetek tekintetében.

5.4. Az ARUHAZ.HU Bt. fenntartja a jogot, hogy az egy felhasználó által jelentős számban és/ vagy több alkalommal vagy rendszeresen visszaküldött termékek közül egy vagy több termék vonatkozásában a visszaküldött termék(ek) befogadását elutasítsa, amennyiben a 30 napos termék-visszaküldés szolgáltatással történő visszaélést észlel, vagy alapos gyanú merül fel a 30 napos termék- visszaküldéssel való visszaélést illetően. Az ARUHAZ.HU Bt. ilyen esetekben vizsgálatot kezdeményezhet, és amennyiben szükségesnek látja, az illetékes hatóságok felé továbbítja az ügyet.

Panasszal fordulhat a székhely szerinti járási hivatalhoz is:

Veszprémi Járás
Cím:  8200 Veszprém, Mindszenty József utca 3-5.
Telefonszám:  06 88 550 508
Fax:  06 88 550 819
E-mail:  veszprem.jaras@veszprem.gov.hu
Web: jarasinfo.gov.hu/

Illetve területileg illetékes békéltető testülethez:

Bács-Kiskun megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefon: 06 76 501 500
Fax: 06 76 501 538
Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefon: 06 72 507 154
Fax: 06 72 507 152
E-mail:bekelteto@pbkik.hu
Web: www.pbkik.hu

Békés megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefon: 06 66 324 976
Fax: 06 66 324 976

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Gazdasági Kamarák mellett működő Békéltető Testület
Cím:3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefon: 06 46 501 091, 501 870
Fax: 06 46 501 099

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06 1 488 2131
Fax: 06 1 488 2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefon: 06 62 554 250 / 118
Fax: 06 62 426 149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím:8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefon: 06 22 510 310, 510 323
Fax: 06 22 510 312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefon:06 96 520 217
Fax: 06 96 520 218
E-mail: bekelteto@gymskik.hu

Hajdú-Bihar megyei Békéltető Testület
Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06 52 500 710, 500 745
Fax: 06 52 500 720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Heves megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefon: 06 36 429 612 / 122
Fax: 06 36 323 615

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellet működő Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8. III. emelet 305.-306. szoba.
Telefon: 06 20 373 2570
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefon: 06 34 513 027
Fax: 06 34 316 259
Email: kemkik@kemkik.hu
Web: www.kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/A
Telefon: 06 32 520 860
Fax: 06 32 520 862
E-mail: nkik@nkik.hu
Web: www.nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefon: 06 1 269 0703
Fax: 06 1 269 0703

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefon: 06 82 501 000
Fax: 06 82 501 046

Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefon: 06 42 311 544
Fax: 06 42 311 750
E-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefon: 06 74 411 661
Fax: 06 74 411 456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefon:06 94 312 356
Fax: 06 94 316 936

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220
Telefon: 06 88 429 008, 814 111
Fax: 06 88 412 150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefon: 06 92 550 513
Fax: 06 92 550 525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Kit terhel a bizonyítás?

A szavatosság esetében vásárlást követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén amennyiben a szavatossági idő ettől nem kevesebb, úgy kell tekinteni, hogy a hiba már a teljesítés (vásárlás) időpontjában megvolt, kivéve, ha a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ezért a hat hónapon belüli, vagy a szavatossági időn belüli hiba esetén a nekünk kell bizonyítani, hogy a vásárláskor még nem volt hibás a termék.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amennyiben nem fogadjuk el a vásárló panaszát, elutasítjuk az igényét, úgy a vásárló által - esetlegesen - indított bírósági eljárásban a nekünk kell bizonyítania igazunkat. Fontos tudni, hogy a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást kellő időben közöltnek kell tekintenünk.

Ha a vásárlástól már hónap már eltelt, a fogyasztónak kell bizonyítania azt, hogy a hiba már a vásárlás időpontjában is fennállt. A bizonyítást a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség vagy más akkreditált intézmény által kiadott szakvéleménnyel teheti meg. A szakvélemény költségét (vizsgálati díj, a termék elküldésének postai költsége, stb.) ebben az esetben a fogyasztó viseli, és a kereskedőt csak bírósági döntés kötelezheti ennek megtérítésére.

A jótállási idő keretében felmerült hibák esetében érvényesített fogyasztói igények során, úgy kell tekinteni a jótállás teljes időtartama alatt, hogy a hiba már a vásárlás időpontjában is fennállt.

Fontos tudni, hogy a szakvélemény alapján nem vagyunk kötelesek teljesíteni a vásárló kérését, akkor sem, ha az a fogyasztó állítását igazolja. Azonban, ha az ügy bírósági útra terelődik, a szakvélemény bizonyítékként felhasználható a tárgyaláson. A fogyasztóvédelmi felügyelőségeknél érdeklődhet arról, hogy milyen intézmények végzik az ügyben érintett termékre vonatkozó vizsgálatokat.

A fogyasztó igényének teljesítése

Amennyiben elfogadjuk a kifogás jogosságát akkor a szavatossági szabályok szerint, a törvényi sorrendben - és a Polgári Törvénykönyvben meghatározott feltételekkel - az alábbiak teljesítését kérheti tőlünk:

1. elsősorban kicserélést vagy kijavítást kérhet (termékeink nem javíthatóak);
2. másodsorban megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől
A szerződéstől való elállás azt jelenti, hogy Önnek vissza kell kapnia az áru ellenértékét, és nem azt, hogy levásároltatjuk az összeget. A levásároltatásra Ön nem kötelezhető, ilyen igényérvényesítési lehetőséget a jogszabályok nem ismernek.
Jogszabály szerint ha a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, akkor is kötelesek vagyunk azt kicserélni, ha ez számunkra aránytalan többletköltséggel jár, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza

Igényérvényesítés további lehetőségei

Amennyiben nem fogadnánk el a minőségi kifogást, vagy elfogadnánk, de semmit sem teszünk, akkor a fogyasztóvédelmi felügyelőségeknél tehet panaszt, illetve megkeresheti a termékhez kapcsolódó szakmai szervet, vagy egy fogyasztói jogokat védő társadalmi szervezetet, illetve a Békéltető testületet. A békéltető Testületek kivételével ezek a konkrét ügyben nem hozhatnak határozatot.

Cégünk a 17/ 1999. (II.5.) Korm. rendelet Az elállási jogra vonatkozó szabályai alapján jár el

A fogyasztó elállási joga

A megrendelt terméket általában 24 órán belül, de legkésőbb 30 napon belül fel kell adnunk az Ön számára. A választott szállítási módtól függően megérkezik címére a termék, melyet – ha nem sérült a csomagolása – nyugodtan felbonthat. Mivel az Internetes vásárlás során nincs lehetőség a termék tüzetes vizsgálatára, ezért a távollévők között kötött szerződésekről szóló kormányrendelet általános objektív elállási jogot biztosít az Ön számára, melyet érvényesen mi nem zárhatunk ki.

A fogyasztó ugyanis az áru kézhezvételétől vagy szolgáltatás megrendelése esetén a szerződés megkötésétől (a szolgáltató visszaigazolása) 14 munkanapon belül, azaz legkésőbb még a tizennegyedik munkanapon is közölheti írásban elállási szándékát és azt feladhatja postára melyben indokolási kötelezettség nélkül elállhat a szerződéstől az áru visszaszolgáltatása mellett. Az így hozzánk eljuttatott elállási szándékának beérkezésétől számított 30 napon belül vissza kell küldenie nekünk, és mi visszafizetjük a vételárat, ha nincs kizáró ok.

Arról van tehát szó, hogy bár a termék maga hibátlan, akár rendelkezik is minden olyan specifikummal, amit a weboldal hirdetettünk, de mégsem találkozik elképzelésével, indoklás nélkül visszaküldheti, a vételárat pedig visszakapja. Ekkor Önt csupán a visszaküldés költségei terhelik. Amennyiben a termék nem rendeltetésszerű használatból eredően károsodik, úgy az abból eredő kárt mi visszakövetelhetjük és a visszafizetésnél figyelembe vehetjük. Kipróbálhatja tehát, 14 munkanapot magában foglaló ideig használhatja, és indokolás nélkül vissza is küldheti a terméket, de az ne menjen tönkre, ne veszítsen az értékéből nem rendeltetésszerű használat miatt.

Az elállási jogának gyakorlására nyitva álló határidő meghosszabbodik abban az esetben, ha nem tettünk eleget a törvényben nevesített valamely tájékoztatási kötelezettségének (pl. a termékkel kapcsolatosan, az objektív elállási jog gyakorlása vonatkozásában). Ekkor az áru átvételétől vagy a szerződés megkötésétől 3 hónapon belül elállhat a szerződéstől. Ha a 3 hónapos határidőn belül pótlólagosan sor kerül a tájékoztatásra, akkor a 14 munkanapos – objektív – elállási határidő a tájékoztatás kézhezvételétől számít.

Ha ön a termékért előre fizetett és mi a rendelését azért nem teljesítjük, mert nem áll rendelkezésünkre a megrendelt termék, arról kötelesek vagyunk értesíteni, és a kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríteni.

Ha szerződésben meghatározott módon helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással teljesítünk, akkor az elállási jog gyakorlása az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek minket terhelnek.

A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással történő teljesítésről kötelesek vagyunk tájékoztatni.

Néhány esetben Önt nem illeti meg az elállás joga:

1. ha mi az Ön beleegyezésével a 14 munkanapos határidő letelte előtt megkezdtük a szolgáltatás nyújtását;
2. fogyasztó személyéhez kötött, illetve a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére előállított vagy gyorsan romló, illetve természeténél fogva vissza nem szolgáltatható áru esetében;
3. hírlap, folyóirat, időszaki lap terjesztésére vonatkozó és szerencsejáték-szerződés esetén.
Az elektronikus úton kötött szerződésekre vonatkozó fenti követelmények általunk történő megszegése esetén külön igényérvényesítési lehetőségeket nem hoz létre a törvény. Ön a fogyasztóvédelem általános védelmi mechanizmusaihoz fordulhat: Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, Békéltető Testületek, bíróság.

Letölthető Elállási/Felmondási nyilatkozat minta

Akit részletesen is érdekelnek a fenti jogszabályok:

A mi ismereteink szerint valószínűleg nem teljeskörűen a fentieken kívül a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség hatósági tevékenysége során alkalmazott fontosabb jogszabályok : 

- Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. Törvény
- A kereskedelemről szóló 2005 évi CLXIV törvény
- A termékfelelősségről szóló 1993. évi X. törvény
- A tisztességtelen piaci magatartás és versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény
- Az üzleten kívül fogyasztóval kötött szerződésekről és az üzleten kívüli
kereskedés folytatásának egyes feltételeiről szóló 370/2004. (XII.26.) Korm. Rendelete
- A fogyasztóval kötött szerződésekben tisztességtelennek minősülő
feltételekről szóló 18/1999.(II.5.) Kormányrendelet
- Távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999.(II.5.) Kormányrendelet
- Az üzletek működéséről és a belkereskedelmi tevékenység folytatásának
feltételeiről szóló 4/1997.(I.22.) Kormányrendelet
- Az egyes kereskedelmi tevékenységek gyakorlásáról szóló 15/1989.(IX.7.) KeM rendelet
- A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási
igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet

Árfeltüntetéssel kapcsolatos jogszabályok:

A vételár mindig a kiválasztott árú mellett feltüntetett ár, amely Forintban (HUF) értendő és tartalmazza 27%-os ÁFA-t.

-A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (8-11. és 14.§)
-A fogyasztói forgalomba kerülő áruk és szolgáltatások árának feltüntetéséről
szóló 7/2001 (III.29.) GM rendelet

Jótállással, szavatossággal (minőségi kifogások intézése) kapcsolatos jogszabályok:

- Polgári Törvénykönyv 1959. évi IV. törvény (248.§, 305-311/A.§)
- Fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási
igények intézéséről szóló 49/2003.(VII.30.) GKM rendelet

Reklámmal kapcsolatos jogszabályok:

- A gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. törvény
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
- A gazdasági reklámok és az üzletfeliratok, továbbá egyes közérdek közlemények magyar nyelvű közzétételéről szóló 2001. évi XCVI törvény (nyelvvédelmi törvény)
- A fogyasztói forgalomba kerülő áruk, szolgáltatások árának feltüntetéséről szóló 7/2001. (III.29.) GM rendelet 

Tevékenységünkre irányadó jogszabályok:

- 2013. évi V. Törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.)
- 2001. évi CVIII. Törvény (Eker Tv.) az Elektronikus Kereskedelmi Szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 1997. évi CLV. Törvény a Fogyasztóvédelemről (Fogyv.tv.)
- 2013. évi CLXV. Törvény a Panaszokról és a Közérdekű bejelentésekről (Pk tv.)
- 2003. évi C. Törvény az Elektronikus hírközlésről (Ehtv.)
- 2008. évi XLVIII. Törvény a Gazdasági Reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló törvény (Grtv.)
- 2011. évi CXII. Törvény az Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Infó tv.)
- Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. Rendelete (GDPR) a Természetes személyeknek a személyes adatok kezeléséről szóló rendelete
- 2012. évi I. Törvény a Munka Törvénykönyvéről
- 2012. évi CLIX Törvény a Postai szolgáltatásokról
- 2008. évi XLVII. Törvény a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
- a Büntetőeljárásról szóló 2017. XC. Törvény
- a 2012. évi II. Törvény a Szabálysértések, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről
- 2000. évi C. Törvény a számvitelről
- 2005. évi CXXXIII. Tv. a Személy és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól

Az alábbiaknál bővebb tájékoztatás található a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
tevékenységéről, eljárásairól a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (1088 Budapest
József Körút 6. , Tel.: 06-1-459-4800) honlapján: www.fvf.hu

A jogszabályok fenti erdején és útvesztőin túl remélhetőleg a Fogyasztóvédelmi szervezetek és legfőképpen az Ön megelégedettségére mi ajánlunk egy egyszerűbb és gyorsabb megoldást mind a szavatosság, mind az elállási jogon túl a termékekkel kapcsolatos problémák gyors megoldására.

Használati útmutató

Böngészés

Az E-shopban tetszés szerint nézelődhet, személyazonossága felfedése nélkül is megismerkedhet termékeinkkel, árainkkal; regisztráció nélkül tájékozódhat. Termékeinket kategóriák szerint soroltuk be. A különböző kategóriákat az áruház bal oldali részében lévő kategória menüből választhatja ki. Egy kategórián belül több alcsoportot találhat, melyek a könnyebb eligazodást szolgálják. Minden csoporthoz csakúgy mint az egyes termékekhez részletesebb leírás is tartozik. A termékek listája egyben az árlistánk is. Minden termék árát bruttó áron, azaz ÁFÁ-val együtt tüntetjük fel. A termék nevére vagy fotójára kattintva az adott termék leíró oldalára jut, ahol részletes leírás mellett képet is lát. Ha a képre kattint az egérrel, akkor az nagyítva is megjelenik. A nyitó oldalra bármikor visszajuthat a „Címoldal” fülre kattintva, ami az oldalak felső részén bal oldalt található.

Keresés

Az áruház nyitó oldalán található a "Keresés:" mező, mellette egy „Go” feliratú gombbal. A mezőbe kell beírni a keresendő termék nevének vagy leírásának bármelyik szavát, vagy szórészletét. A gomb megnyomása után a keresés eredményeképpen mindazon termékek megjelennek, amelyek nevében vagy leírásában a megadott szó vagy szórészlet szerepel.

Regisztráció

Ahhoz, hogy vásárolni is tudjon áruházunkban, nem szükséges regisztrálnia magát.

Vásárlás

A részletes termékismertető oldalakon szereplő termékek közül a „Kosárba” gombra kattintva kezdeményezheti az áru vásárlását. Miután berakta a kosárba az Önnek tetsző termékeket, folytathatja a vásárlást.

Árak, kedvezmények, kuponok

Üzletünkben rendszeresen alkalmazunk vásárlást segítő kedvezményeket. Ilyen az általunk, vagy partnerprogramunk résztvevői által kiadott kedvezmény kuponok is. Fontos tudni, hogy a kedvezmény kupon csak teljes árú termék vásárlása esetén váltható be. Amennyiben eleve leárazott vagy akciós terméket vásárol és kizárólag csak azt tett a kosarába, akkor semmi egyéb kedvezménnyel ezt nem fogja tudni összevonni. 

A kosár tartalma

A „Kosár” tartalma fül mindig megjelenik, miután árut rakott bele. Ennél a pontnál hibás adatbevitel esetén lehetőség van a kosárból terméket törölni, vagy a teljes kosártartalmat kiüríteni.

Minden esetben az E-shop újraszámolja az Ön által megrendelni kívánt termékek árát. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket tehet a kosarába. A Kosár tartalma oldalról KELL elküldenie (feladnia) a megrendelést. Mindaddig NEM kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg Ön azt ezen az oldalon a: „Rendelés elküldése” gombra kattintva nem kezdeményezi. 

A megrendelés elküldése előtt lehetősége van személyes adatainak (név, telefonszám, e-mail cím, számlázási cím, stb.) megváltoztatására, ha valamit nem pontosan adott meg. Amennyiben elküldi a megrendelést, az a webáruház és Ön közötti írásos szerződésnek minősül. A szerződést a rendszerünk elektronikusan iktatja, ahhoz Ön és a webáruház ügyfélszolgálata is utólag hozzáfér. 

A szerződés magyar nyelven íródik. 

A rendelés leadásáról rendszerünk Önt e-mail-ben tájékoztatja. A visszaigazolást a megrendelés leadását követő pár percen belül elküldjük az Ön által megadott e-mail címre. Amennyiben a rendelt tételek szállításával kapcsolatban bármilyen kérdésünk lenne (pl. nincs a kért termék, nem tudunk szállítani az adott termékből, stb.) munkatársunk a megadott telefonszámon megkeresi Önt.

E-shop rendeléseit az alábbi, hagyományos formában is leadhatja:

Fizetés

Utánvét

A termékek árát és a szállítási díjat a futárnak fizeti készpénzzel vagy bankkártyával a csomag átvételekor. Készpénzes fizetés esetén gondoskodjon a pontos összeg rendelkezésre állásáról mert a futár nem minden esetben rendelkezik váltópénzzel.

Előre utalás

A megrendelés elküldése után a megadott e-mail címre egy díjbekérőt (proforma számlát) állítunk ki mely alapján Ön előre utalja a rendelés értékét.

A szállítás költsége minden esetben a vásárlót terheli! 

Szállítás

A csomagot futárral szállíttatjuk ki Önnek.

Amennyiben a csomagot nem tudja átvenni a futár újból megkísérli a kiszállítást.
Ha Ön még második alkalommal sem tartózkodik a szállítási címen, és nem veszi át csomagját, a futár értesítést hagy.

Futárszolgálat díja: 990,-Ft 

A fent megszabott szállítási díjak csak Magyarország területére érvényesek.

Szállítási határidők

A termékekből nagy készleteket tartunk. Átlagos esetben a megrendelt termékeket 24 órán belül ki tudjuk szállítani, ha erre nincs lehetőség, akkor ügyfélszolgálatunk e-mail-ben vagy telefonon értesíti Önt arról, hogy melyik termékre kell várni. Ilyenkor lehetőség van arra, hogy az adott terméket kihagyjuk a rendelésből, és a csomagot ez a termék nélkül küldjük el, vagy arra, hogy másik, hasonló (helyettesítő) terméket válasszon.

Garantáljuk azt, hogy minden esetben a Vevő érdekeit tartjuk a legfontosabbnak. A rendeléseket gyorsan és precízen kezeljük. Néhány esetben (pl. ha a megrendelő nem ad meg telefonszámot, és több e-mail-ünkre sem válaszol) a mi hibánkon kívül nem tudjuk a rendelést a kellő sebességgel feldolgozni. Véleményét, észrevételeit, panaszait kérjük nyugodtan írja meg e-mail-ben, minden észrevételre reagálunk, és minden olyan esetet, amikor a rendelést a mi vagy beszállítónk hibájából nem teljesítettük, vagy rontottuk el, teljes rugalmassággal kezeljük a helyzetet vagy pénz visszafizetési garanciával élünk.

Üdvözlettel:

Simon Tamás
Ügyvezető

ARUHAZ.HU Bt.
8200 Veszprém, Almádi út 6.
Tel: +36 20 268 1515
E-mail küldéséhez kattintson ide!


Kosarának tartalma

A KOSÁR ÜRES
válasszon termékeket

A szállítási díj
egységesen 990.- Ft.


Minősített internetes
KARCHER
Kereskedelmi Partner

Kövess minket!

CÍMOLDAL KOSÁR RENDELÉSI INFORMÁCIÓK ÁSZF ADATVÉDELMI NYILATKOZAT ELÉRHETŐSÉGEK FRISS HÍREK HÍRLEVÉL

Karcher Center Simon:
8200 Veszprém, Almádi út 6.
Ha bármi problémája akadna hívja telefonszámunkat és szakszerű tájékoztatást adunk bármely termékről:
Telefonszámunk: +36 20 268 1515

Karcheraruhaz.hu 2011-2021

seboaruhaz.hu